Luguber Brussels ketje en KU Leuven alumnus Andreas Vesalius viert in 2015 zijn 500ste verjaardag. Een verjaardag die de stad Leuven met een groots stadsproject van oktober 2014 tot januari 2015 in de kijker wilde zetten.


Absoluut gaf het stadsbrede programma een gezicht. Een opvallend campagnebeeld en de slogan ‘Vesalius kruipt onder je huid in Leuven’ deden de wereldberoemde arts en anatoom alle eer aan. Beeld en slogan werden gebruikt in alle communicatie, van (interactieve) affiches over banners tot programmabrochures.

Om bezoekers van ver buiten de Leuvense stadsgrenzen naar het stadsfestival te lokken, publiceerden we een bijlage in de Standaard.


Het stadsproject werd een groot succes. Het Leuvense Museum M alleen al verwelkomde op vier maanden tijd 58.127 bezoekers. Het volledige stadsproject was goed voor 150.000 bezoekers. De website vesaliusleuven.be werd meer dan 51.000 keer bezocht en de app Leuven Walks werd bijna 1000 keer gedownload.