De afgelopen jaren is de Vlaming massaal op de fiets en in de loopschoenen gesprongen. Goed bezig! Maar beseffen we ook het belang van gezond sporten?


Tijd dus om de Vlaming aan te moedigen om gezond te sporten, zonder het plezier ervan weg te nemen, zonder hem schrik aan te jagen met blessures of zonder hem massaal naar de huisarts te sturen.

‘Je lichaam is je beste materiaal. Draag er zorg voor.’ Een slogan die werd vertaald naar tv-spots op één en canvas, waarin we bodypainting combineerden met animatie.
Op de website iksportslim.be kon je welk type sporter je bent en kreeg je persoonlijke tips om blessures te voorkomen. Verder werd de campagne ondersteund via online bannering, een sociale media-actie en een reeks stunts op verschillende events, zoals de Antwerp 10 Miles, de 20 Kilometer van Brussel en de BPost Cycling Tour. In het najaar kwam er een vervolg op de campagne, gericht op sportclubs. De clubs kregen info- en promomateriaal, waaronder tijdelijke tattoos en een fietshart.
