
Communicatiebureau Absoluut uit Leuven wordt 18 jaar in 2021. De volwassenheid lonkt zonder veel groeipijnen of een pubercrisis. Ook de afgelopen maanden hebben Absoluut niet in problemen gebracht. Integendeel, het waren misschien wel de drukste tijden ooit met verschillende nieuwe klanten als resultaat. “We zijn altijd al atypisch geweest. Dat we excelleren in atypische tijden, is misschien niet zo vreemd.”, stelt Ronny Schildermans, stichter en CD van het bureau.
“We broeden al van vòòr de ‘coronarevolutie’ op nieuwe plannen. Daar is niets aan veranderd, ze zijn juist nog scherper geworden. Eén van die plannen is het verwelkomen van nieuwe aandeelhouders. We zijn de voorbije jaren meermaals gepolst door investeerders en dergelijke. Maar dat hebben we altijd afgeblazen, het matchte niet. We blijven vurig onafhankelijk en gaan voor groei op eigen sterkte. Zonder een schoonmoeder tussen de aandeelhouders.” vult vennoot en strategisch directeur Joris Mateusen aan.
Daarom stappen Account Directors Tine Vanhove (° ergens in de 80’s) en Piet Schepers (°1977) in vreemde tijden maar met een gerust hart in de aandelenstructuur. Beiden zitten al 13 jaar bij Absoluut, waar ze ondertussen een bijna 30-koppig team aansturen. “Tine en Piet zijn meer dan een decennium een stuwende kracht binnen Absoluut. Dit is meer dan zomaar erkenning. Ze zullen mee de toekomst bepalen. De coronaperiode heeft alleen maar bevestigd wat we al wisten: Piet en Tine zijn klasbak hors catégorie. ”, besluit Ronny.
De groep rond Absoluut, digitaal agency Absoluut Zulu en marcom consultancy Lake Nimble telt ondertussen 57 medewerkers en is gehuisvest in de historische Remytoren aan de vaart in het Leuvense Wijgmaal.