long03

De Vlaming lijdt meer dan ooit aan een chronisch tekort aan natuur. Gevolg: we voelen ons lusteloos en rusteloos. En daar wil Natuur en Bos met een aantal concrete projecten dringend verandering in brengen. Absoluut stond in voor de communicatie rond al deze natuurlijke nieuwigheden.

Hoe vaak trek jij eropuit in de natuur? Grote kans dat het antwoord is: “minder dan ik zou willen”. De natuur heeft nochtans een positief effect op onze gezondheid. Om dat duidelijk te maken, lanceert Natuur en Bos een aantal nieuwe projecten. Als eerste: natuuroases, stukjes stille natuur waar je volledig tot rust komt. Snoezelbossen vervolgens, bieden een veilige omgeving voor mensen met een mentale beperking of gedragsstoornis. Natuur en Bos wil ook zoveel mogelijk braakliggende grond openstellen voor het publiek onder de naam “kleine wildernis”. Om in te spelen, leren en ravotten vlak bij je thuis. Geraak je toch eens niet buiten? Dan is er de “second best option”: een kruideninfusie van eigen bodem . Want de natuur, die is natuurlijk goed. Goed voor je lichaam en je geest.

En dat is exact de insteek van Absoluut. “Natuurlijk goed” werd uitgeroepen het tot hét label van het Agentschap voor Natuur en Bos. Om duidelijk te maken wat zo’n project voor jou kan betekenen, werkte het communicatiebureau met ingrediënten. Letterlijk en figuurlijk. Zo bestaat een natuuroase letterlijk voor o.a. 15% uit hazelaar en 30% uit eik. Figuurlijk uit 0% wifi en 20% herbronnen. De ingrediënten pronkten op meerdere infoborden en verpakkingen, waarvoor Absoluut ook telkens de illustraties verzorgde. Tot slot kwam er ook een samenwerking met de Ladies Fair van Goed Gevoel tot stand.

Meer info vind je op www.natuurenbos.be/natuurlijkgoed

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!