Lake Nimble: het eerste cagency van het land

180814_absoluutoffice_antoncoene_31

Communicatiebureau Absoluut en Koen Helsen (ex-Marketing Director Cegeka en Vice-President Marketing Barco) lanceren samen een nieuw marketing consultancybureau: een start-up met 75 jaar ervaring die bedrijven helpt om sneller te zijn dan disruptie.

Het vruchtbare ecosysteem rond het Leuvense communicatiebureau Absoluut is uitgebreid met Lake Nimble. Lake Nimble formuleert samen met zijn klanten een antwoord op de talloze digitale marketinguitdagingen van vandaag. Hiermee is Lake Nimble ook het eerste cagency van het land, een nieuw type agentschap voor wilde marketingtijden. Een cagency combineert de kracht van creatief agency met de straffe inzichten van marketing consultancy. De leiding is in handen van Koen Helsen, tot voor kort Marketing Director van Cegeka en voormalig VP Marketing bij Barco.

Het zijn uitdagende tijden voor CEO’s en hun marketeers. De vertrouwde recepten staan onder druk. Of frappanter: modellen kunnen van de ene dag op de andere voorbijgestreefd zijn door een disruptieve concurrent. Integratie met nieuwe digitale tools komt te laat of kraakt in haar voegen. Sales en marketing spreken een andere taal en communicatie huist op een andere planeet. Iedereen heeft de mond vol van content en data, maar wie managet de hele stroom?

De uitdagingen worden steeds groter, de partijen die echte en efficiënte oplossingen kunnen aanbieden, worden steeds schaarser. De oplossing? Een nieuwe manier van denken en werken, waar strategie, business en resultaat centraal staan. Tot die vaststelling kwam ervaren marketeer Koen Helsen, ex-Marketing Director van ICT-bedrijf Cegeka en voormalig Vice-President Marketing Worldwide van technologiebedrijf Barco. En hij vond zielsgenoten bij de zaakvoerders van communicatiebureau Absoluut, Ronny Schildermans en Joris Mateusen. Samen riepen ze Lake Nimble in het leven.

“Nimble: lenig, vlug, handig, snel in denken en handelen. Dat is ons devies”, stelt Koen Helsen. “Bij ons gaat het niet over de volgende campagne. Het gaat wel over hoe marketing kan bijdragen tot resultaat. Tot Sales. We werken met beslissers en hun marketingdepartementen die overtuigd zijn dat het vandaag anders moet dan gisteren. We staan zeer sterk in strategie en digitale transformatie, en combineren dit met een unieke creatieve visie.”
“Dat klinkt voor ons vanzelfsprekend omdat we bij Absoluut dezelfde filosofie aanhangen voor ons communicatiewerk. Maar we merkten dat de marketingpraktijk nog aarzelt om dat nieuwe tijdperk te betreden, echt te begrijpen en erin te bloeien. Daarom is deze stap 100% logisch voor ons”, vult Joris Mateusen, hoofd strategie van Absoluut aan.

“Lake Nimble past perfect binnen ons ecosysteem met creativiteit als vruchtbare bodem. Hiermee bedienen we een groeiende en steeds diversere klantenportfolio”, beaamt Ronny schildermans, creatief directeur, “Naast Absoluut telt dat Absoluut Zulu, ons digitaal & sociaal zusterbedrijf, de special operations unit Bridgeneers die bedrijven helpt met hun Brexitzorgen, en ons Goodcamp-project: een bootcamp van jong talent; dit jaar buigt het zich over Generatie Z en HR. Nog zo’n sector waar het schudt en beeft.”

Lake Nimble huist net zoals Absoluut, Absoluut Zulu, Goodcamp en het Belgische kantoor van Bridgeneers in de Remytoren in Leuven. Het neemt een vliegende start met o.a. één van de grootste IT-bedrijven van Europa als klant.

[1] Het woord ‘cagency’ komt van de baas van Anatoly Roytman, de Chief van Accenture Digital. Het verwijst naar de convergentie tussen creatieve bureaus en consultancybedrijven. De term cagency is misschien een buzzwoord, maar de convergentie is zeer reëel. De beweging is in gang gezet door de grote consultancybedrijven (Accenture, Deloitte, …).

Meer info is te vinden op www.lakenimble.com

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!