De dag waarop één tweet voor het goede doel het internet deed ontploffen

long1

De voorbije weken pakten 11.11.11 en communicatiebureau Absoluut uit met twee opvallende acties voor het goede doel. Eerst ontketenden ze een Twitterrel, daarna haalden ze de woede van menig Vlaming over zich heen door borden met een harde boodschap in het straatbeeld te laten opduiken. Met die acties zetten ze de publieke opinie op het verkeerde been en openden ze een sereen debat rond vluchtelingen.

Alles begon met een onschuldige tweet van 11.11.11: een sterk beeld van een politicus/politica aan de ene kant en een vluchteling aan de andere kant. Maar het was vooral de tekst bij het beeld die niemand onberoerd liet: ‘Sommigen vluchten om politieke redenen. Anderen ook.’

De bordenactie ging nog een stap verder. Vrijwilligers van 11.11.11 plaatsten in heel Vlaanderen gigantische affiches waarop ‘Vlaanderen zit vol’ te lezen was. Met die tekst speelden 11.11.11 en communicatiebureau Absoluut bewust in op het harde discours dat tegenwoordig de norm is als het over migratie gaat. En dat terwijl een enquête van 11.11.11 uitgewezen heeft dat de meerderheid van de Vlamingen een genuanceerd debat vraagt. Later die dag werden de affiches dan ook overplakt met de aangevulde slogan ‘Vlaanderen zit vol … warme mensen die willen helpen’.

De twee acties leverden genoeg stof op voor twitterend Vlaanderen om het internet te doen ontploffen. Conclusie: de 11.11.11-campagne is met een absolute knaller gelanceerd. En ze zijn nog niet klaar bij 11.11.11 en Absoluut. De algemene focus van de #AllemaalMensen-campagne mag je in de fondsenwervende week van 11 november verwachten.

Meer info is te vinden op allemaalmensen.11.be.

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!