Broccoli en wortels

1718x900_broccoli_video_placeholder

Dinsdag lanceerde communicatiebureau Absoluut een nieuwe campagne rond voeding en beweging. Die moet ouders aansporen het gezonde voorbeeld te geven aan hun kinderen. Tom Helsen zette zijn schouders onder het campagnelied, Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen trapte de campagne af.

Onder andere met het lied en bijhorende clip ‘Broccoli en Wortels’ wil het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie ouders bewust maken van de voorbeeldrol die zij spelen in de gezonde opvoeding van hun kinderen. Nodig, want slechts 7% van de Vlaamse kinderen eet elke dag groenten en fruit. En gemiddeld zitten kinderen en jongeren 6 tot 9,5 uur per dag stil. Met als gevolg: overgewicht, mindere schoolresultaten, minder goede motorische ontwikkeling,… Op gezondopvoeden.be geeft het ViGez een heleboel tips om die patronen te doorbreken.

Voor Helsen was het vanzelfsprekend om het gezicht te worden van de campagne: “Ik heb een heel grote kroost, dus ik moet er zelf ook op letten. Wij, als ouders, onderschatten onze impact vaak. Daarom ben ik ook gezonder gaan leven en terug gaan lopen.” Hij deed zijn verhaal al op Joe en Qmusic, en er zijn nog passages gepland bij Karrewiet, Van Gils en Gasten en MNM.

Er werden ook radiospots ( spot 1 / spot 2 ) opgenomen die uitgezonden worden op MNM, Q, Joe FM en Studio Brussel. Op sociale media zal de clip ingezet worden op Youtube, Facebook en spotify. In Dag Allemaal vertellen BV’s over hoe zij het doen – gezond leven. In buurtwinkels komen er pancartes tussen de fruit- en groentenstands. En ook MNM komt het topic uitgebreid redactioneel aan bod.

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!