
Afgelopen dinsdag lanceerden Broederlijk Delen en communicatiebureau Absoluut de gloednieuwe campagne ‘Delen doet goed. Ook met het Zuiden’. Want delen met het Zuiden kan even evident worden én antwoord bieden op uitdagingen waar we wereldwijd voor staan.
Delen zit in onze natuur en cultuur. We delen al veel meer dan we denken. We delen tranen van geluk of tegenslag. Snoep? Als het moet. En soms durven we weleens een selfie teveel delen. Delen werkt altijd. Of toch bijna. Want in het Zuiden wordt delen al snel ver-delen. Die gedachte goot Absoluut in een radio- en tv-spot en in verschillende affiches. Daarnaast werd iedereen aangespoord om zelf deelacties op poten te zetten.
Om de campagne op te gang te trappen – en dat mag je hier letterlijk nemen –, verzamelde het communicatiebureau enkele bekende koppen op de Grote Markt in Mechelen. Jan Hautekiet, Nic Balthazar, Roos Van Acker en Brecht Herteleer deelden hun sportieve kuiten en vervoerden voorbijgangers op tandems. Er werden drie trajecten uitgestippeld die symbool staan voor de landen waarop Broederlijk Delen dit jaar focust: Congo, Senegal en Colombia.