Absoluut preventie van burn-outs

Burn-Out_preventiecampagne_Absoluut3247_footer

Het topic burn-out is actueler dan ooit. Het aantal mensen die langer dan een jaar thuis zijn door een psychische aandoening blijft maar toenemen. Hoog tijd voor een preventiecampagne, vond de Vlaamse overheid. En daarvoor schakelen ze de hulp in van Absoluut.

Eind 2017 bleven meer dan 140.000 mensen langer dan een jaar thuis door een psychische aandoening. Dat is een stijging van 39 procent in vijf jaar tijd. In vergelijking met 2010 is dat aantal zelfs gestegen met 85 procent. Niet geheel toevallig dus dat de Vlaamse overheid net nu een preventiecampagne rond burn-outs lanceert. Het doel van de campagne is voornamelijk informeren en de nodige tools aanreiken voor preventie en detectie van burn-out. Bij de campagne hoort ook een website, waar informatie en tips worden gegeven: stressburnout.belgium.be

Bij een burn-out merk je zelf vaak niet wat er aan de hand is, terwijl je omgeving al lang doorheeft dat er iets mis is. Met die gedachte ging het Leuvense communicatiebureau Absoluut aan de slag. In de eerste campagnefilm, die werd ingezet op de website social media en in een Google Adwords campagne, houdt een man een koffiemok voor zijn mond. Resultaat: het lijkt alsof hij lacht. Maar zijn ogen verraden dat het allesbehalve oprecht is, wat we ook zien als hij de mok laat zakken. Ondertussen vertelt zijn vrouw over hoe hij er de laatste tijd niet helemaal bij is. In de tweede film zijn het de collega’s van Miriam die opmerken dat ze tegenwoordig minder lacht en erg prikkelbaar is. Zowel collega’s als werkgevers merken vaak wanneer een persoon op een burn-out afstevent.

Meer informatie vind je op: www.stressburnout.belgium.be

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!