Schermafbeelding 2019-07-16 om 16.28.36

Als ondernemer uitkomen voor een burn-out blijft taboe. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Out de burn-out! Want als ondernemer het probleem durven te benoemen, is de eerste stap richting voorkomen. Een boodschap die het Leuvense communicatiebureau Absoluut maar al te graag helpt verspreiden.

Gedreven, ondernemend en volhardend: drie enorme troeven voor een zelfstandige. En tegelijkertijd ook een potentiële bron voor stress, of erger een burn-out. Maar toegeven dat het soms té veel wordt blijft voor velen moeilijk. Terwijl dat nochtans allesbehalve een schande is. En dat wil UNIZO met deze sensibiliseringscampagne duidelijk maken.

Hoe laten we ondernemers stilstaan bij de signalen van een burn-out? Door het probleem te durven benoemen. Met andere woorden: door de burn-out te outen. En zo lanceerde Absoluut de term ‘burnouting’. Want erover praten is een eerste belangrijke stap. Het communicatiebureau lanceerde de website burnouting.be waarop enkele anonieme getuigenissen staan. Bewust gecensureerd, want uitkomen voor een burn-out is nog steeds taboe. Daarnaast kwam er een samenwerking tot stand met Véronique Leysen, de eigenares van Bar Maurice en Maurice Knitwear. De zelfstandige praat op een ironische manier over hoe gemakkelijk haar leven is. “Griep? Stress? Vermoeidheid? Burn-out? Verzinsels. Zodra je je btw-nummer hebt, bestaat dat niet meer.” Daarnaast verscheen er een advertentie in ZO Magazine. Én een ludiek doktersbriefje om zelfstandigen te wijzen op enkele alarmerende signalen. Tot slot werd er ingezet op LinkedIn en Facebook.

Meer info is te vinden op www.burnouting.be

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!