Absoluut lanceert campagne Bijklussen.be

pancartes_v2_NL_algemeen-vereniging_2

“Bijklussen? Doe gerust! Registreer je op bijklussen.be en ’t is helemaal oké.” Zo simpel. En toch zijn er nog te veel mensen niet op de hoogte. Hoog tijd om alle onwetendheid uit de wereld te helpen, vond de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. Samen met het Leuvense communicatiebureau Absoluut lanceren ze een campagne over de website bijklussen.be.

Een extra centje verdienen als trainer van de zwemclub, door de glijbaan te herstellen op de speelplaats of pianoles te geven aan de dochter van je buurman? Heel wat werknemers en gepensioneerden klussen regelmatig eens bij. En dat is helemaal oké. Zolang ze zich maar registreren op bijklussen.be.

Het doel van deze campagne is niet om meer mensen te laten bijklussen. Wél om ze te overtuigen om hun extra inkomsten aan te geven. De voordelen? Ze zijn én verzekerd én hoeven zich geen zorgen te maken. Zo kunnen ze zorgeloos een extraatje verdienen.

Om duidelijk te maken dat registreren een must is, lanceren de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid en Absoluut een campagne over de website bijklussen.be. Zo werden er drie filmpjes over onbelast bijverdienen verspreid op sociale media. Eén van de insteken? Een magazijnier, die zich geregistreerd heeft op bijklussen.be, kan gemakkelijk na zijn uren het gras van de plaatselijke voetbalclub maaien om iets bij te verdienen. En ook de radio ontsnapt er niet aan. Hoe? Met een nationale campagne bestaande uit drie spotjes. Denk: tokkelende geluiden op een toetsenbord die overgaan in een vleugje pianomuziek. De spotjes worden uitgezonden op Q-music, Joe FM, Radio 2, Nostalgie en Vivacité.

Meer info is te vinden op www.bijklussen.be of op de Facebookpagina van bijklussen.

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!