
De ene doet het met humor, de andere met sporten en nog iemand anders doet even lekker niets. Hoe goed voor jezelf zorgen, daar draait het om in de Check Check Check Jezelf-campagne van de Vlaamse Overheid. Absoluut creëerde een campagne met in de hoofdrol de zelfzorgtips van BV’s en specialisten.
In tijden van afstand houden, veelvuldig handen wassen en voor anderen klaarstaan, is het van groot belang om ook goed voor jezelf te zorgen. Emoties als angst, verdriet en ongerustheid steken de kop op, en net dan is het belangrijk om je mentale gezondheid op peil te houden. Die boodschap van de Vlaamse Overheid vertaalden we in de Check Check Check Jezelf-campagne.
In radiospots en filmpjes op sociale media vertellen BV’s en experten hoe ze voor zichzelf zorgen tijdens de coronacrisis. Zo zoekt Thuis-acteur Yemi Oduwale de balans op tussen nuttig bezig zijn en nietsdoen. Voor psychiater Dirk De Wachter is humor heel belangrijk in moeilijke tijden, terwijl acteur Filip Peeters al sportend het hoofd leegmaakt en de batterijen oplaadt. Gezondheids- en welzijnseconoom Lieven Annemans haalt energie uit kleine dingen die hij doet voor anderen en actrice Veronique Leysen blijft virtueel verbonden met familie en vrienden. Tine Embrechts tot slot probeert in haar drukke gezinsleven tijd te nemen voor zichzelf. Niet vanzelfsprekend met 2 pubers en 2 kleuters die voor leven in de brouwerij zorgen.
De opvallende Check Check Check Jezelf-advertenties nodigen uit om naar de gespecialiseerde website van de Vlaamse Overheid te surfen voor tips rond mentaal welzijn. Zo maken op Facebook en Instagram spraakmakende advertenties en banners het mooie weer. Met als klap op de vuurpijl: een moodbarometer die aanzet om deel te nemen aan de belangrijke coronabevraging van de Universiteit Antwerpen.
Alle info op checkjezelf.be