Absoluut en 11.11.11 winnen Çavaria Campaign Award

11

Afgelopen zaterdag was een heuglijke dag voor 11.11.11! De campagne #AllemaalMensen, die samen met het Leuvense communicatiebureau Absoluut op poten werd gezet, sleepte de Çavaria Campaign Award in de wacht.

Elk jaar staat Çavaria, de koepel van Lesbian, Gay, Bisexual en Transgenderverenigingen, stil bij personen en organisaties die op een positieve manier hebben bijgedragen aan de rechten en het welzijn van holebi’s en transgenders. Afgelopen zaterdag was het weer zover. De organisatie reikte drie awards uit, waaronder de Çavaria Campaign Award. Deze award wordt toegekend aan opmerkelijke holebi- en transgendergerelateerde campagnes. En het is daar dat de campagne #AllemaalMensen van 11.11.11 erbovenuit sprong. En zo wint Absoluut, het bureau dat nooit meedoet aan award uitreikingen, toch weer een prijs.

De najaarscampagne van 11.11.11 stond volledig in het teken van een menselijk migratiebeleid. Vandaar de toepasselijke hashtag #AllemaalMensen. Want in the end zijn we allemaal mensen. Onderweg naar beter.

De campagne miste haar doel niet. Affiches werden gedrukt en massaal verspreid door vrijwilligers. Op de affiches zien we de vergelijking tussen een situatie uit het Noorden en een uit het Zuiden. Iets wat niemand koud laat. Om de affiches te verspreiden, deden we een beroep op vijf BV’s. We vroegen o.a. aan Pieter Embrechts, Tom De Cock en Francesca Vanthielen om een filmpje op te nemen waarin ze mensen aansporen om de poster in huis te halen. Zo werden er maar liefst meer dan 160 000 affiches verspreid.

 

Bekijk het filmpje van Tom De Cock hier: https://www.facebook.com/www11be/videos/303078120518565/

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!