Absoluut en 11.11.11 scoren met WK-filmpje

long04

Vanavond spelen de Rode Duivels hun achtste finale tegen Japan. Om 20u zitten we op het puntje van onze stoel en laaien de emoties ongetwijfeld hoog op, want we zijn #AllemaalSupporters. Communicatiebureau Absoluut goot die emoties in een filmpje en koppelde het aan het thema van de 11.11.11-publiekscampagne.

11.11.11 en communicatiebureau Absoluut maakten een filmpje waarin ze inspelen op het WK. Want we zijn niet alleen #AllemaalMensen, maar ook #AllemaalSupporters. Het filmpje kadert in het thema van de publiekscampagne van dit jaar: migratie. Ook vorig jaar focuste de 11.11.11-campagne op dat thema.

In de eerste scène duiken vooral mensen met een migratieachtergrond op. Het lijken net vluchtelingen en migranten in een manifestatie. Ze zijn bang, schreeuwen en zien er wanhopig en verdrietig uit. Vervolgens zoomt de camera uit en komt er luid supportersgejuich in beeld. De ‘migranten’ zijn dus gewoon supporters die als één blok hun favoriete team aanmoedigen. Want tijdens het WK delen we met z’n allen dezelfde emoties: de angst voor verlies, de ontlading en de hoop op beter.

11.11.11 lanceerde het filmpje op vrijdag 22 juni op Twitter, Facebook en Instagram. Ondertussen hebben al meer dan 200.000 socialmediagebruikers het filmpje opgepikt en werd het gedeeld door bekende voetballers als Habib Habibou, Faris Haroun en Obbi Oulare.

Meer info over de campagne is te vinden op 11.be/allemaalmensen.

Absoluut overtuigd? Dan leren we je graag kennen!